אז נאמר שאת בשלנית נהדרת, שפית אמיתית ונאמר שיש לך תקציב לשנה הראשונה להוצאות כ"א ופירסום. האם ברור לך אי להשיג את הלקוח הראשון? ואת זה שאחריו? האם את מסוגלת לממש כל אירוע כדי לבנות את המוניטין שלך. האם את בקשרים טובים עם חברות השכרת ציוד לאירועים או יודעת היכן לקנות את הציוד לקייטרינג שלך?

 

יש כאן עניין של תשוקה להצלחה שהוא מעבר לאהבת הבישול, מה גם שאם הופכים תחביב שאוהבים למקור פרנסה לפעמים מתחילים לשנוא אותו והוא הופך לעבודה לכל דבר. עד כדי כך שכבר אי אפשר לבשל בשביל הכיף ובזמן הפנוי. זה כמו הניסוי הזה על ילדים שפעם היו מוציאים זבל ועם לא אך לאחר שהם קיבלו פעם אחת כסף על הוצאת הזבל מההורים הם כבר לא היו מסוגלים לעשות זאת בחינם כי זה כבר התקשר אצלם עם עבודה.

 

גם יכולת להתמודד עם דחייה או כישלון היא תכונה משמעותית לכל בעל עסק עצמאי, האם תעמדי בביקורות פחות טובות על האוכל והמתכונים שלך? בעלי חברות קייטרינג מצליחות עושים פעמים רבות דברים שונים מהרגיל או כגימיק שיווקי או ברמת התפריט או ביכולות הניהול שלהם. כאשר התחרות כל כך קשה הבידול הוא משמעותי ולכן אולי כדאי לשקול להתמחות בסוג מסויים של מטבח, אולי במנה אחת או שתיים או לחלופין בהיבט טבעוני או צמחוני או נטול לקטוז. ישנן אפשרויות שונות אך הבידול הוא משמעותי.

 

לסיכום לפתוח עסק של קייטרינג זה ממש לא כמו לדעת לבשל טעים, מדובר בועלם אחר, הדורש כישורים אחרים ויכולות שונות בנוסף לסביבה הסופר תחרותית של תחום זה. לכן אני ממליצה לפני שאת פוסעת בכיוון להתייעץ עם בעלי ניסיון ויועצים עסקיים.

 

לתחילת המאמר...